26th week

Har inte haft tid för att uppdatera om vecka 26 så nu kommer en lång radda.. 
Om du vill ha dem i kronologisk ordning så börja längst ner i detta inlägg, där måndag startar. 

friday-sunday:
Vaknade upp på fredagmorgonen i min underbart sköna säng ute vid Lake Wabaunsee & insåg att det var strålande fint väder. Knallade upp med ett leende på läpparna & njöt igenom hela min fruktsallad till frukost. Det var bara början på min fantastiska helg. Under helgen har det varit en massa folk där ute - 120 pers på lördagen då Steve (Eds bror) hade sitt "Retirement party".. Massa god mat & mycket trevligt folk gjorde kvällen super. 
   Ett stort plus denna helg var att Kristen (Jims fru Lauras barn från tidigare äktenskap) & hennes vän Sam som båda är 18 år var med hela helgen så jag hade någon som var lite mer i min ålder.. Nog för att jag trivs JÄTTE BRA med alla lite äldre ungdomar (Lisa, Jeff, Vince, Christi m.fl.), alla äldre & framför allt alla kidsen men de var ändå kul att få tillbringa några soliga dagar tillsammans med dessa underbara tjejer S & K för att prata ur sig lite äkta tjejsnack.. Helt galet sjukt skoj har jag haft det på "jetskin" denna helg - jag, Ed & Kristen är som galningar på de där filurerna, asskoj ! 
   En sak värd att nämnas är att jag nästan kan skymta lite blått på min arm, kanske ett blåmärke på väg - wow ! (för dig som inte vet det så får jag typ aldrig blåmärken, vet inte ens om jag haft ett någon gång) Har iaf rätt ont där efter att Jeff körde som en galning med båten & jag flög - hahahaha, de var kul ! Fast jag var inte ensam om att flyga utan jag hade Sam med mig, haha, nybörjare på att åka med Jeff - komiskt. 

    
  
    
    
    
  
    


thursday: 
Carolyn plockade upp mig strax efter 12 då vi åkte för en shopping tur. Hon var hemma nu för några dagar för att sedan åka till Kenya som missionär/volontär så de var oerhört skoj att jag hann tillbringa en dag med henne.. Mot kvällningen blev de middag hos Jackie & Ed (hennes föräldrar som jag skrivit om tidigare) innan jag med J&E åkte till Lake House. Jag bara måste nämna det att jag har sett den värstalängstastörstahäftigaste blixtrande show ever ! Ända från Lenexa ut till Lake Wabaunsee var de värsta lighting showen, helt galet..


wednesday:
Denna dag var det till en början shopping som stod på listan. Roxanne hade ingen skola idag-  jippiie ! De fanns inga lärare tillgängliga (dem måste ha någon på salongen som "passar dem" när de klipper & donar) så de fick en dag ledigt istället. Jag, Roxy, tvillingarna & Alex åkte till OakPark Mall (ett stort köpcentrum) för att inhandla lite roliga saker.. Min period (mensen) var på G så jag var väl inte riktigt på shopping humör men inhandlade lite presenter till dem där hemma - hittade nämligen The Body Shop (ni vet, den vi har i Sverige också) + att jag köpte en skoluniform till hösten, en vit skjorta. Köpte & smakade min första pretzel som är en stor favorit här borta, mycke salt för en gångs skull & den var god. Det var nog huvudgrejerna jag köpte på det köpcentrat & sen åkte vi till Dollar Store där jag hittade ett par lila shorts - K State, lite godis som påminner om Sverige m.m. 
  Mot kvällningen var de dags  Grandma Russell som fyllde 85 då vi ordnat ett överrasknings kalas för henne. Det var roligt att få träffa henne, verkligen superduper söt tant. Trevligt att få träffa hela familjen Russell, alltså dom på Bills sida som inte alls är så många eftersom han är den enda som är gift & har barn. Fick ju även se bröderna Russells race car, den som Bill & brorsan kör + att de vann mycket pengar på ett race för några veckor sedan.. Åt dessutom min första amerikanska white cake, som alla älskar här men för mig var de inte alls någon favorit. På kvällen hängde jag, Alex, Shelby & Roxy hemma hos Russells där R färgade håret på S. Päronen var nere vid downtown på någon bar med ett par vänner & tvillingarna var inne medan vi höll till i garaget då POLISEN dök upp !!! De ville prata med Colleen & de visade sig att hon hade gjort lite fuffens som jag inte kommer skriva här, men de var spännande & fränt att polisen var där tyckte jag.. Dock tyckte inte Colleen det eftersom hon grät floder så jag & Roxy fick vara de vuxna i huset då vi fick reda ut de hela,  trösta & prata med henne.. Senare kom Bill & Teresa hem då Bill tog över innan tjejerna gick till sängs. 
MAMMA, TERESA VET INGET SÅ NÄMN ABSOLUT INGENTING OM DETTA I NÅGOT MAIL ELLER SÅ, BARA TYST!

  
  

tuesday: 
Huvudgrejen idag var att vi besökte Gloria & hennes kids. Hon är Teresa bästa vän & bor typ 10 minuter ifrån Russells i ett jätte fint kvarter - huge house ! Ett sådant vacker & stort hus behövs ju iofs för alla hennes 6 barn som hon ensamstående tar hand om efter att hennes make misshandlat henne & tillslut blivit utkastad ur huset. Gloria har nyligen genomgått en operation då dem har skurit upp hela magen på henne, alltså snittat ett stort snitt runt hela magen - bara lämnat ett par centimeter vid ryggraden.. De snittade upp nedre delen av magen för att komma åt alla kablar (tarmar m.m.) där inne och fixa så att hon så småningom kan kissa normalt igen. Jag fick se hela snittet & alla slangar som för tillfället gick in i det kvinnliga partiet, Oh my gosh vad det var gross men faktiskt intressant att se vad sjukvården kan lyckas med efter att man drabbats av en sådan fruktansvärd misshandel. Vistelsen hos Gloria var i det stora hela väldigt trevlig, hon är verkligen en typisk amerikansk kvinna som bara sprider kärlek, glädje & älskar Gud av hela sitt hjärta - love it ! Hon och barnen hennes var väldigt pratglada & älskade höra mig prata & berätta om Sverige så det var roligt att få dela med sig av sina kunskaper om ett fritt främmande land för dem. 

monday: 
Ny vecka som alltså betyder ännu ett POOLPARTY : ) 
   Under dagen var vi barnvakt åt Grace (Christi & Clints dotter) framtill partyt började. Det var så mycket trevligheter den kvällen som jag inte kan förklara i ord så jag låter bilderna tala. 







Kommentarer
Postat av: Anna B

Allt ser så galet skönt ut!!! Det är så amerikanskt... jag mailar önskelistan... :)



Kramar!!!

2008-07-02 @ 00:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0