4th of July !

.United We Stand.
.In God We Trust. 
.Stars and Stripes Forever. 

4th of july för en svensk kanske inte betyder så mycket, de flesta av oss tänker att det är väl vilken dag som helst men för dessa amerikanare är det den viktigaste dagen på året - Independence day. För första gången i mitt liv har jag fått vara med om 4th of July på ett alldeles speciellt sätt. Inte bara någon vanlig dag då man pustar ut efter Ludvika Festen utan detta var ett party med dunder & brak -tack vare alla fyrverkerier m.m.
   Dagen startade med en parad pyntad i amerikas färger  för alla kidsen i området. Vid lunchtid när all mat var klar så blev de långbord ute på verandan där vi alla gluppsade i oss en massa godigheter. Eftermiddagen tillbringade jag för mesta dels ute på sjön på jetskin (som en galen förare så min rygg gör riktigt ont nu btw) eller på båten, riktigt skönt i solen. På kvällen när det mörknat samlades alla båtar ute mitt på sjön där vi tittade på den maffiga fyrverkerieshowen. Nog för att det sköts fyrverkerier hela helgen, alla tider på dygnet så var ändå detta det stora som Lake Wabaunsee stod för. 
 
In the United States, Independence Day, commonly known as the Fourth of July, is a federal holiday commemorating the adoption of the Declaration of Independence on July 4, 1776, declaring independence from the Kingdom of Great Britain. Independence Day is commonly associated with fireworks, parades, barbecues, carnivals, picnics, concerts, baseball games, political speeches ans ceremonies, and various other public and private events celebrating the history, government, and traditions of the United States. 
(wikipedia)

  

  

Kommentarer
Postat av: Anna B

Va galet! Va kul Va hääärligt!!!

Varifrån kommer faktatexten? (bara nyfiken...)

Kram på dig sötnos!

2008-07-10 @ 22:34:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0