hemma igen.

I Fredags efter att ha haft en lugn förmiddag med Teresa åkte jag till Jackie & Eds house !
OH MY GOD - vilket fint  hus ! Dom bor vid en golfbana, i ett stort & fint hus.. Jackie är precis som Bree i Desperate Housewives, för den som vill ha en förklaring på hur hon är gällande mat & städning - haha ! 
Vi packade in oss i bilen (Jag, Jackie & Ed) och åkte till deras "Lake House" (vid Lake Wabaunsee för den som vill leta upp det). Samma chock som tidigare för mig när vi kom dit också, huset är verkligen jääääätteee fint & ligger precis vid vattnet, en sjö så de är dessutom varmt. Huset är typ i samma storlek som Dragonstigen 9, huset. Jag fick mitt egna sovrum (med eget badrum & dubbelsäng såklart) som jag kommer ha över sommaren då jag besöker Lake House. Huset har annars 6 dubbelsovrum med badrum + ett gästhus så de får plats en hel del människor där.. Gården är ganska så stor och nere vid vattnet finns 2 Jetskies, ett poolhus, en båt + att vi denna helg satte upp en Diving board (trampolin). Eds brorsa Steve bor tvärs över gatan så han & hans familj med kids brukar vara hos oss.. Dom har dessutom en Pontoon boat, typ en båt som flyter på stora bojor men den går ända snabbt, rymmer en massa människor dessutom : ) 
   På fredagkvällen var jag, Jackie & Ed och åt på en restaurang i närheten - mums. Sen åkte jag Ed, Steve & hans barnbarn ut med den stora båten & myste medan solen gick ner. 
   När vi kom tillbaka hade Vince & Kristy med deras Jack & Kathrine och Lisa & Jeff med deras tvillingar Connor & Kaden (+hunden Jake) kommit - så kul att få träffa dom ! Sist jag såg Vince & Lisa (Jackie & Eds barn) var 97 då de hälsade på oss i Sverige. Så nu var alla här som skulle bli här över helgen så nu kunde helgen börja på riktigt : ) Haha !
   På lördagen väckte såklart barnen mig väldigt tidigt, haha. Jag började dagen med en runda runt sjön, så skönt ! Annars under dagen så har jag åkt båt, badat (BRÄNT MIG REJÄLT), umgåtts med barnen & brudarna eftersom grabbsen fixade trampolinen.. En liten parantes är att jag också tog Golf bilen och tog en sväng om med kidsen. De flesta runt sjön har en golfbil, väldigt behändigt faktiskt. I like it ! På kvällen firade vi Happy Fathers Day (farsdag som var i söndags). Hoppas du fick mitt sms pappi <3 : ) ! 
   Söndagen bestod av en hel del städning (aldrig sett någon städa så mycket & så noggrant som Jackie) och sen packade vi in oss i bilarna och drog hemåt.. Väl tillbaka i stan besökte vi Vince & Kristys hus och sen Christi & Clints hus. Sen var vi på apoteket & köpte grejer till mig som kunde lindra solbrännan, gör btw riktigt ont ! 
   Sen så fick jag skjuts hem till Teresas place som förresten om jag inte sagt det är mitt "bashem". 
   På kvällen började det regna så då hoppade vi in i bilen & åkte för att köpa glass, mums vilken god glass ! Lööv it. 
   Vädret här är väldigt lustigt, ena stunden är det jätte fint väder men nästa sekund kan de regna men sen bli fint igen. Som t.ex. i torsdags hade vi en tornado här och dagen därpå, fredagen var de jätte fint väder. 
Jaja, nog skrivet om denna helg : ) 
kommentera eller maila mig om de är något spec. ni vill veta som ni kanske vill jag ska skriva om ! 


Kommentarer
Postat av: mamma och pappa

Du verkar ha det bra. Hälsa

2008-06-17 @ 17:39:48
Postat av: mamma och pappa

Vi får väl komma över och se Jackie städa. Har ju aldrig sett Desperate housewifes. Hoppas poolpartyt blir kul Kram mamma

2008-06-17 @ 17:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0