tornado i Kansas.

Igar var vi som sagt pa "swimming meet" eller vad dom nu kallar & stavar det.. Det ar iaf en slags simtavling som de har en gang i veckan nu under sommaren.. Jag var funktionar - tog tiden pa bana fem.. Colleen & Kelly simmade : ) - duktiga btw !
Vi hann dock bara igenom halva tavlingen (annars haller den pa fram emot 22.30 typ) for sen blev de daligt vader, typ blixtrade & askade + att dom forvarnade for tornado.. Da brots tavlingen & vi akte till Taco Bell - favorit, helt klart ! Dar kakade vi, mums !
   Sen sa borjade det tjuta over hela staden (varningssignalen for tornado) sa da sprang vi till bilen & pa vagen hem gick Teresa igenom reglerna ifall de skulle komma en tornado.. Val hemma satt vi vid tv:n och kollade hur nara den var, nyheterna alltsa, den var 20 km bort sa vi skulle nog troligtvis inte drabbas men vadret var anda hemskt.. Jag, Teresa & Roxan satt ute pa verandan (under tak, skydd) och kollade pa vadret - sa haftigt ! Aldrig sett sa mycket regn eller blixtrar - wow.. Tjejerna kollade pa film, var med en stund men jag hade sadan fruktansvard huvudvark, madde riktigt illa dessutom..
   Nar klockan var typ 23.00 tog vi bilen & akte ut och kikade i omradet, sag att massa trad lag tvars over gatan bara nagon gata bort fran oss, sa blasten hade varit riktigt illa men an sa lange har inte vi drabbas nagot sa farligt iaf.. 
   Sen nar vi kom hem gick jag och la mig direkt eftersom jag inte madde na bra alls, tack & lov sa somnade jag rattsa snabbt iaf..
   Idag skulle jag ha foljt med flicksen till Bibel Camp igen men orkade verkligen inte sa jag ar hemma sjalv (eller Teresa kom precis in genom dorren.) Var iaf hemma sjalv en stund da jag suttit och spelat lite piano, skon avslappning. Maste bara saga att jag at min forsta amerikanska voffla (eller hur stavar man pa svenska?) med sirap i morse, mums ! 
Nu ska jag ga & se hur det gar for Teresa som sitter med bokforingen pa Andys foretag.. Hinner kanske skriva nagot mer innan jag aker till Lake House - drar nog dit runt en 13.00 - nu ar klockan 9.41 tror jag..
   Forresten Erik, haller verkligen med dig om att det ar lite drygt att inte ha dom dar tre bokstaverna, men de funkar for er hoppas jag ! Kul att du laser har forresten, gor mig glad !
hejs.

Kommentarer
Postat av: ErikT

ska jag skicka över ett svenskt tangentbord åt dig? ;P haha...

2008-06-13 @ 19:26:30
URL: http://eriktegenfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0