Mitt hem sommaren 08...


Om du missat det så tillbringar jag min sommar i United States of America & det är mer än underbart : ) !
Tänkte nu berätta för er nära & kära om hur jag bor & lever här borta.. Mitt bashem är hos Teresa & Bill med deras tre barn Roxanne 19 år i juli, tvillingarna Colleen & Kelly som blir 13 i augusti & hunden - vår allas bebis, Ginger (även kallad Gigi) Jag bor alltså hemma hos familjen Russell mesta dels av min vistelse här. Teresa har inom de två senaste åren genomgått höftoperation, precis som min mor gör nu, så hon jobbar hemifrån med att hjälpa brorsan med bokföring (pappersarbete iaf) på hans företag. Bill däremot - han jobbar & jobbar halva dagen för att sedan ligga i poolen resten av dagen, nejdå inte så illa.. Roxanne går en slags cosmetic utbildning, på ett år. Hon är ju snart 19 så hon har ju burit den där berömda kappan med hatten på hennes examensdag. Istället för college valde hon att gå den här utbildningen nu på ett år, så det är vad hon gör. Klipper, "manikyrar" & "pedikyrar" m.m. folk hela dagarna.. Nog för att hon blir klar med skolan i augusti då hon får sin licens men de tråkiga med detta är att hon inte har något sommarlov innan dess. Hon går i skolan oftast mellan 8-17 varje dag & därefter åker hon direkt till jobbet så mycket fritid har inte flickan. Men hon & jag hänger långa nätter i ändan & på helgerna då jag är hemma. Russells har sett mig som en i familjen ända sedan första dagen & tjejerna ser mig som deras syster men de är också skönt att jag & Roxy blivit vänner, liksom vänner på riktigt. Kelly & Colleen har däremot sommarlov så på dagarna är jag oftast med dem, också trevligt. Jag märker dock att man mognar, växer & förändras mycket mellan åren 12-17 år så vi ligger inte på samma plan, men jag försöker acceptera det ändå & umgås med dem på dagarna tills Roxanne är hemma. Annars så är jag en hel del med Teresa, love her & Gigi såklart - hon & jag tar ofta våra lilla små upptäcktsfärder.. 
   Mina rutiner än så länge är att varje torsdag är det swim meet, alltså en simtävling för tvillingarna. Efter det så är de girls night out som Teresa kallar det , ibland hakar även Billy på, då vi går ut & käkar - oftast Taco Bell tillsammans med de andra simmarna. En gång i veckan har vi poolparty här hemma hos oss, eftersom vi har poolen. Pool är vanligt här i USA men oftast tillsammans med andra, typ som att ett kvarter har pool. Men Russells har en privat pool på bakgården (se bild nedan). Från och med nästa vecka ska jag börja jobba (volontärs jobb iofs) på ett slags ålderdomshem på måndagar & onsdagar - mellan 1-5 PM, fick välja tiderna & antal timmar/dagar helt själv, superskönt. Väldans mycket jobb blir de inte men iaf någonting så de känns bra. Mina andra rutiner är att jag åker till Lake House (Jackie & Eds "sommarstuga" vid vattnet") typ varannan helg - underbaaaart :D 
   Maila eller kommentera om du vill veta mer.. 
   Här kommer lite bilder på huset m.m. så du får en uppfattning om hur de ser ut också : ) enjoy !


Familjen Russells hus! 

Taget från bakdörren ut mot baksidan


Bakdelen av huset :P


Lovisa & familjens hund Ginger


Roxanne 


Huset min mor bodde i när hon var här i min ålder. 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Kul med bilder! :)

2008-06-24 @ 14:32:27
URL: http://jobeart.blogg.se/
Postat av: mamma

kul att du visar bilder. Var du in i huset på 76th st. När jag var där var de inte hemma. Så jag såg aldrig hur det såg ut inne. Sköt om dig

2008-06-24 @ 14:51:25
Postat av: Lars Pilengrim

He syster!

Låter som du har det toppenbra borta i staterna. Är inte alls avundsjuk. Jag menar, man har ju jobbet! = )

Slå gärna en signal om du kan någon dag. Annars försöker jag igen.

Hälsa alla jag kan tänkas känna och ta hand om dig!

OCH HA SUPERSKOJ! WIEEE

LArsie & Carro som hälsar från l-a

2008-06-24 @ 20:47:57
Postat av: Maddis

Hej Lovisa!

Det ser ju helt underbart ut! :D Jag blir lite avundsjuk måste jag säga... ;P

Du verkar ju ha det riktigt härligt och jag hoppas du får en fortsatt bra sommar! :)

Kramar /Maddis i Falun

2008-06-24 @ 21:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0